נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לשמור על הבית נקי משיערות?

הברישו את חיית המחמד שלכם בקביעות

שמירה על הבית נקי משערות חיות מחמד יכולה להיות משימה מאתגרת.  חיות המחמד המתוקות והאהובות שלנו הן חיות רכות ופרוותיות שמשירות שיער באופן תמידי, והשיער הזה נוטה להיאגר בכל פינה בבית. אם גם אתם מתמודדים עם הבעיה המאתגרת הזו, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על ביתכם נקי ונעים יותר.

 

הברישו את חיית המחמד שלכם בקביעות

הברשת הפרווה של חיות המחמד בעזרת מברשת ייעודית המתאימה לפרוותם, היא אחת הדרכים היעילות ביותר להסיר שיער עודף מחיית המחמד שלכם, לפני שהוא יתפזר בכל רחבי הבית. הקפידו לבצע פעולה זו לפחות פעם ביום, במיוחד בתקופות מסוימות בשנה בהן חיות רבות משירות יותר שיער. מומלץ אף להבריש את חיית המחמד בחוץ או ליד חלון פתוח, כך שהשיער המתעופף יוכל להתפזר החוצה ולא בחלל החדר. מגוון מברשות איכותיות המתאימות לחיות המחמד היקרות שלכם, תוכלו למצוא באתר של פט פלנט חנות חיות ולבחור במברשת האידיאלית והמותאמת לכלב או לחתול שלכם.

 

השתמשו בשואב אבק עם מסנן

שואבי אבק רגילים לא תמיד מצליחים לשאוב שיערות קטנות ועקשניות שנשארות על הרצפות והריפודים. אך שואבי אבק עם מסנני HEPA מצליחים לשאוב אפילו חלקיקים מיקרוסקופיים קטנים ולכן הם יותר יעילים בהתמודדות עם שיערות חיות המחמד. שימוש בשואב אבק כזה, במיוחד לאחר הברשת הכלב או החתול שלכם, יותיר את החדרים והבית נקיים משיער.

השתמשו בשואב אבק עם מסנן

נקו את הריהוט עם מגבות לחות

חיות משאירות הרבה שיער על הריהוט כמו ספות וכורסאות. כדי להתגבר על הבעיה הזו, השתמשו במגבות לחות מיוחדות לניקוי ריהוט. מגבות אלו יספחו את השיער בצורה יעילה ללא צורך בשואב אבק. אפשרות נוספת היא שימוש במברשת שערות מיוחדת לטיפול בשיער חיות על ריהוט.

 

כיסו את הריפוד במצעים

אם חיית המחמד שלכם נוהגת לשכב ולנוח על הספה או כורסאות אחרות, כדאי לכסות את הריפוד במצעים שניתן לכבס בקלות. כך תצליחו להסיר בקלות את השיער שנאגר, על ידי שטיפה פשוטה של המצעים. מצעי הגנה דקים וזולים יחסית ניתנים להשגה בחנויות רבות והם פתרון זול, יעיל ורב פעמי.

 

השתמשו בגלגלת דבק להסרת שיער

גלגלות דבק הן פופולריות ומתאימות למגוון רהיטים, בדים ובגדים. בעזרת גלגלת זו, סרקו את הגב של השטיח או הריפוד אותו תרצו לנקות, ותראו איך במהרה כל השיערות נדבקות לשכבות הדבק. . גלגלות דבק אלו נמכרות במגוון חנויות לציוד בעלי חיים, חנויות בגדים ופנאי. הן מוצעות במגוון גדלים, מחירים ועיצובים.

 

בצעו ניקיון יסודי מדי פעם

לא משנה כמה אתם שומרים על הניקיון השוטף, מדי פעם תצטרכו לבצע ניקיון יסודי כדי להיפטר משיערות שצברו בפינות וחריצים. הקפידו לבצע ניקיון כזה לפחות פעם בחודש ולא לוותר על פינות קשות להגעה. נקו גם מאחורי רהיטים וציוד ביתי שונים, שם נוטים להצטבר שיערות רבות.

 

לסיכום

בעקבות הטיפים האלה, תוכלו ליהנות מחברת חיית המחמד האהובה מבלי לחיות בבית מלא שיער ופרווה מפוזרת. שמירה על ניקיון באופן עקבי ויעיל תבטיח לכם סביבה נקייה ונעימה.

כיסו את הריפוד במצעים

עוד בנושא ניקיון