נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין מזוזה לפתח הבית לבין מזוזה בתוכה

מזוזה בפנים

התקופה המורכבת שעוברת על אזרחי ישראל גרמה לרבים להתחזק ולהתקרב לדת. עובדה זו הגיעה לידנו, לאחר שקראנו אינספור שאלות שנכתבו בפורומים דתיים שונים. החלטנו שלא להישאר אדישים לתופעה המרתקת ולקחנו 10 שאלות נפוצות, כדי לענות עליהן בהרחבה. המדריך הנוכחי יציג בפניכם את השאלה הראשונה שהוצגה בכותרת שלעיל. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את התשובה המפורטת שלה ציפיתם.

 

ההבדל ה – 1: מסיביות

אם תסתכלו לרגע על דלת הכניסה לבית, אתם תשימו לב שהמשקוף שלה שונה מהמשקופים של הדלתות הפנימיות. שכן, במרבית המקרים, הוא רחב יותר ועשוי מחומר אחר, חזק יותר מהמשקופים הפנימיים. הבדל זה מצריך בחירה במזוזה מסיבית שניתן יהיה לתלות בקלות. לעומת זאת, בחירה במזוזה שתיתלה במשקופים הפנימיים של הבית, אינה מצריכה חיפוש מעמיק, מכיוון שזו יכולה להידבק למשקוף או להתחבר באמצעות הוספת מסמר.

מסגרות פנימיות

ההבדל ה – 2: העיצוב

המזוזות שנמצאות בכניסה לבית מאופיינות במרבית המקרים בעיצוב מרהיב. שכן, רבים מאתנו תרים אחר בית מזוזה מעוצב לכניסה לבית שיהפוך את הכניסה למרשימה. בעוד המזוזות שנמצאות בתוך הבית, הן בדרך כלל בסיסיות. הדבר נכון במיוחד לבתים שיש בהם ריבוי של דלתות פנים.

 

המזוזות הנפוצות ביותר לפתח הבית

אם אינכם בקיאים בתחום המזוזות, כדאי שתדעו שיש טרנדים שבאים והולכים. בשנים האחרונות קיים טרנד יפיפייה שמסרב לעזוב (וטוב שכך). הכוונה למזוזות מעוצבות שהוכנו בעבודת יד מבטון. חיפוש קצר ברחבי הרשת אודות מזוזות אלה, יגלה בפניכם שיש היצע רחב של אפשרויות, לדוגמא:

  • מזוזות גדולות או קטנות
  • מזוזות במגוון צבעים (שחור, לבן, אפור עם נקודות וכו')
  • מזוזות בהתאמה אישית

חשוב לציין שתוכלו אפילו לרכוש סט מזוזות שמתאים לכל דלתות הבית. כך שיתאפשר לכם לבחור למשל במזוזה גדולה ומרשימה לדלת הכניסה ומזוזות דומות וקטנות יותר לשאר הדלתות. מדובר בבחירה שמתאימה למביני עניין שיודעים שהתאמת המזוזות בבית היא חלק בלתי נפרד מהליך העיצוב הכולל.

 

טיפ לרכישה נכונה של מזוזה

רגע לפני סיום, נציין בפניכם שתצטרכו לערוך בירור אודות המזוזה שתרכשו לפתח הבית. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים בכך שמדובר במוצר איכותי שיישמר לאורך זמן, במיוחד אם אתם דלת הכניסה שלכם פונה לאזור פתוח (חצר או רחוב). שכן, זו צריכה להיות עמידה במיוחד לנוכח תנאי מזג האוויר המשתנים. נדגיש שבחירה במזוזת בטון תעניק לכם שקט נפשי, משום שהיא לא רק מעוצבת, אלא גם עמידה.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 2 ההבדלים הבולטים שבאים לידי ביטוי בין מזוזה לפתח הבית לבין המזוזה שנמצאת בתוכה. בשלב זה ברור לכם שההבדל נוגע לסוג החומר והעיצוב של המזוזה הנבחרת. כך שתצטרכו רק לבחור את זו המתאימה ביותר וליהנות ממזוזות מעוצבות בכל פינה.

מזוזה בפנים

עוד בנושא כללי
כֶּלֶב
מיטה מומלצת לכלב

הכלבים הם בעלי חיים מדהימים שלומדים לחיות איתנו בסבלנות. הם נותנים לנו את אהבה שלהם ללא שום תנאי. כלבים נחשבים

בחירת מתנה לחג
איך לבחור מתנה לחג?

בחירת מתנה לחג יכולה להיות משימה מאתגרת, בעיקר כאשר רשימת מקבלי המתנות ארוכה ומלאה באנשים אהובים וחשובים. הנה לפניכם